Betiltották a Dior parfümreklámját – nem találod ki, miért

2019. Szeptember 16.

Vadember.

Franciául, a parfüm anyanyelvén: Sauvage.

A Dior hatvanas évek közepétől létező ikonikus illata, lehengerlő férfi reklámarcokkal. Alain Delon-nal akkor, Johnny Depp-pel most, hogy kettőt emeljünk csak ki… Azaz tömegek idoljaival!

És most jött egy reklám ennek a töretlenül sikeres parfümnek, amit betiltottak.


Polkorrektség a parfümreklámok világában

 

Elsőre talán semmi fura nincs abban, hogy indiánok főszereplésével készült egy reklám a Sauvage nevű parfümnek. Azonban, aki tudja, milyen pejoratív névvel illették korábban az amerikai őslakosokat, kapásból a tenyerébe temeti az arcát a hír hallatán: VADEMBER. Nem lehet nem párhuzamot feltételezni mögötte…


Johnny gitározik a vad észak-amerikai tájon, ahol indiánok táncolnak

Az Americans for Indian Opportunity nevű, az indiánok megfelelő ábrázolására és őslakos kultúrára szakosodott szervezetet is megszólaltatták szakértőként a reklám készítésekor. Ők azt nyilatkozták, bár lehetett balhéra számítani, úgy gondolták, az ismeretterjesztési faktor ezt majd úgyis elnyomja.

Nem így lett, a reklám hatalmasat ütött, és nem a jó értelemben. Dallas Aranyfog, a minnesotai Lower Sioux Indian Community tagja egyenesen a rasszizmus új, eddig ismeretlen szintjeként emlegette az egyperces kisfilmet. A nyomás egyébként hatott, hiszen a videó már csak alig pár helyen látható.

Az ügy kapcsán gyelőre még sem a Dior, sem pedig Depp nem nyilatkozott. Utóbbi egyébként már nem először kerül társadalmi konfliktusba az indiánokhoz köthetően. 2013-as, A magányos lovas című filmje igencsak vitatható módon mutatja be az amerikai őslakosok kultúráját, és sokan fordultak ellene, amiért részt vett egy ilyen produkcióban. A film egyébként – ezért vagy sem – nem lett bombasiker, ráadásul a politikai korrektség fogalmának ébredező éveiben, még a kritika is igencsak lehúzta.


Itt még eléred a reklámot:

 

 

 

Mit gondolsz, tényleg túl messzire mentek a Dior-ház reklámszakemberei?

Olvass még provokatív parfümreklámról, és döntsd el, melyik sikerült durvábbra! 3 éve a Kenzo csapta ki sokak biztosítékát a World provokatív videójával - erről szóló cikkünket ITT találod >>

 

Újdonságok

Szeretnél hasonló témákról olvasni? Parfüm Éden Magazin

Kérd most!

Újdonságok

betöltés