Parfümök a filmekben: jellegzetes pillanatok és illatok a képernyőről
Méltatlanul kevés filmben kapnak szerepet az illatok, de néhányban vagy szándékosan, vagy véletlenül, persze felfedezhetők.
A salátaszag
A tökéletes pasi mellett, a tökéletes illatot is buzgón kereső nagyvárosi nők az ikonikus Szex és New Yorkban számára a parfüm is egyfajta státuszszimbólum.
Az utolsó évadban lelkesen fújkáló-próbálgató lányok közül kiemelkedően komikus Charlotte próbálkozása a különféle zöldebb illatokkal: borsmenta, alma és széna, uborka és bazsalikom. „De miért akarsz salátaszagú lenni?” Hangzik felé a jogos kérdés…
A gyilkos macsó
A szociopata sorozatgyilkost alakító Christian Bale az Amerikai Pszichóban „minden szempontból tökéletes”. Leszámítva persze, hogy egy elmebeteg.
De ez itt most a külsejére értendő: menő lakás, kigyúrt test, jól szabott öltöny, gondosan felépített szépségápolási rutin, no meg egy menő illat, amit magára fúj a tollászkodás koronájaként:
YSL L'Homme.
Vonzó volt 2000-ben, és vonzó 19 évvel később is.
A kémnő álcája
Bár a fújkálás kép szerint nem jelenik meg, a Mr. és Mrs. Smith-ben Angelina Jolie mögött egy jelenetben bizony kiszúrja az éles szem, hogy a D&G Light Blue látható.
A 2001-ben piacra dobott, könnyed, gyümölcsös virágos parfüm egyébként nem tűnik „kémnős” illatnak – ám a jó feleség álcájának részeként már tökéletes választás.
A nagyfiú
A magyarok számára valamiért kiemelten fontos Reszkessetek, betörők!-ben is előfordul pár parfümös képsor. Az egyedül otthon ragadt Kevin apuci termékeit keni magára, miközben őt próbálja eljátszani.
A ’80-as, ’90-es évek divatja intenzíven, már-már képernyőn keresztül is orrcsiklandozva tör felszínre: Brut és Armani Eau Pour Homme, mert apuka ízlése letisztult és klasszikus.
A szőke
A Dr. Szösziben Elle Woods már a színre lépése előtt spriccel magára kedvenc illatából, ami nagyon úgy tűnik, hogy a Clinique Happy-je.
Ez a virágos választás abszolút illik az általa képviselt rózsaszín világba, ennél már talán csak a Prada Candy-je lett volna találóbb, ha nem lenne 10 évvel fiatalabb kreáció a filmnél.
Happy vagy Candy? Legyél Te is okos Barbie, és rendelj a kedvenc, édeskés illataidból észbontóan jó árakon!
A parfüméria
A tehetséges Mr. Ripley története az ’50-es évek Olaszországába visz vissza minket, egy eleinte könnyed, majd egyre nyomasztóbb történeten keresztül.
És persze az olasz éltérzés mellett előkerül a női fő karakter, Marge kedvenc parfümje is: nem derül ki, milyen illat, de annyi bizonyos, hogy a ma is létező, szuper exkluzív Santa Maria Novella drogériából és parfümériából származik.
Érezd át az olasz életérzést a Laura Biagotti – Roma parfümmel!
A fiktív illat
Persze, olyan is adódhat, hogy nem egy valós termék szövődik bele akár csak egy pillanatra is a történetbe.
A Bumeráng című, 1992-es Eddie Murphy filmben például a Strangé nevű illattal találkozhatunk, amely voltaképpen maga a botrány szimbóluma, és a kőkemény, azonos nevet viselő új főnöknőé Grace Jones alakításában.
A filmben bemutatott parfüm reklám is rettentő provokatív, az irodában mindenkinek lefagy a tekintete, nehezen találják a szavakat. Itt megnézheted mennyire pajzán:
Az egyik legizgalmasabb jelenet talán az, amikor az új vezető nem találja elég szexinek a Strangé parfümöt, és az „Orr”, azaz a kreátor fejére húzza használt bugyiját, hogy az világosan lássa, azaz szagolja, mi is a „szexi.” Bizarr.
Persze ma már nem lenne olyan megbotránkoztató, mint közel 30 évvel ezelőtt, hiszen most már az ondó, a nyál és a vér szaga is megtalálható a világ talán bizarrabb parfümjében, ami a Secretions Magnifiques (Etat Libre d’Orange) nevet viseli.
S ha már úgyis filmekről van szó, egy fórumozó kijelentése szerint ez az illat nem más, mint egy üvegbe zárt David Lynch-alkotás.
Vajon eljön az az idő, amikor már nem parfümök jelennek meg a filmekben, hanem filmek az illatos üvegcsében? Te melyik filmet zárnád üvegbe, és szagolnád magadon szívesen?