5 retró illat, ami még ma is menő (és használtad)

2017. Március 13.

Attól függően, hogy mikor születtél, vagy emlékszel rá, vagy csak hallottad, hogy volt idő amikor a lányok még nem szőrtelenítették a hónaljukat (sem), Limarát vagy az Impulse-t használtak, a pasik kőkoptatott világos farmerben, kockás ingben ténferegtek valamelyik diszkóban, miközben mindenki literszám locsolta magára az akkori évtizedek itthon is elérhető parfümjeit: hátha, ma hódítunk. Megmutatjuk, melyik az az 5 retró illat, amit biztosan használtál, vagy ismertél, és amit még ma is meg tudsz venni. :)

 

A kilencvenes évek illata

Ha tudod, milyen illata van a balatoni Skylight tábornak, a Limara vagy Impulse illattal átitatott sötétkék gumi(szagú)matracnak és még érzed, ahogy összekeveredik a hekk helyenként fanyar olajszaga az éjjel felszedett csajéval, akkor éltél.

Mármint, akkor tényleg éltél és bár valószínűleg Rexona (golyós) dezodorral próbáltad elfedni az estét, annak a kornak is megvannak a kultikus parfüm illatai: azok amikkel hódítottál, vagy meghódítottak.

A legtöbb még ma is ott van, előtted a polcon: ők a fiatalságod.

Mondjuk, melyik az a top 5 retro parfüm, amit még ma is megvehetsz.

 

Versace Blue Jeans

 

A kilencvenes években - amikor Sergio Tacchini melegítőben, Toto Cutugnora és az Italodiscora táncoltál három vörösboros kóla után - a lila discogömbökkel átitatott kicsit még B Tóth Laci által belebeszélt discoszámokra, a parketten cigarettázva: a Versace Blue Jeans volt az az illat ami mindenek felett állt.

Az a pasi amelyik ezt viselte, hódítani akart. Bezselézett hajjal várt a prédára, előtte indokolatlanul sok Blue Jeans parfümmel fújta be magát és néha a környezetét is...

És az illat tényleg hódított: a csajok imádták. Aztán évekre eltűnt, míg 2010-ben ki nem jött a frissített változata, ami pontosan ugyanolyan, mint amilyen volt. Ha szeretted, azért kell megvenned ezt az illatot, hogy megtudd, milyen most, húsz évvel később rajtad, akkor, amikor már nem zselézed a hajad, mert (lehet, hogy) nincs és már a lányodért jársz a disco elé, hogy hazavidd.

Itt nézd meg: Versace Blue Jeans >>

 

Dior és a Fahrenheit

 

Nagyobb klasszikus, mint Falco, a Bad Boys Blue és Modern Talking, a Snapchat, és a Facebook együtt.

Üstökösként robbant be, először a felső tízezer világába, aztán a villamoson is érezted, később (unalomig érzett) discoparfümmé vált: de nem mindenkinek állt jól, volt aki nem tudta viselni. Ebben a parfümben a pultot kellett támasztani, nem táncolhattál, mert nem állt jól, a parketten a Versace-sok ugráltak.

A Fahrenheit, egyfajta arisztokrata parfüm volt, mindaddig míg nem locsolta magára literszámra mindenki: aztán eltűnt, (ekkor jött a kamuillata) majd újra berobbant.

Ha valaha használtad, tudod, hogy milyen hatással volt a csajokra. És most hunyd be a szemed, repülj vissza 20 évet, érezd a fiatalság Fahrenheitjét az orrodban, és azonnal vedd meg: ha akkor megtehetted, most is megteheted.

Dior Fahrenheit >>

 

Gabriela Sabatini Gabriela Sabatini

 

A Gabriela Sabatini a kakukktojás: nem nagy divatház tervezte, hanem egy latin teniszezőcsaj, aki a kilencvenes években nagyobb ikon volt, mint Lady Gaga és Nicki Minaj egyszerre, most.

Sabatini legnagyobb sikere az 1990-ben megnyert US Open, de ez senkit nem érdekelt, annál inkább a parfümje, mely csak azoknak a csajoknak állt jól, akik koptatott farmerben, fekete felsőben a kör közepén táncoltak, kacéran dobálva a fürtjeiket, miközben görögdinnye nagyságú melleikket Fahrenheit illatú pasik figyelték a pultból.

Kétségtelen, hogy ez volt az az illat amelyik nem minden nőnek állt jól, a szőke, kék szeműn észre sem vetted. Sabatini nemrég újragondolta a parfümöt, ezért, ha valóban az eredetire vágysz, ide kell kattintanod: 10 kiló jobb kenyér áráért megszerezheted. 

Gabriela Sabatini Happy Life >>

 

Naf Naf Une Touche de Naf Naf

 

A Naf Naf a személyes kedvencem: ez volt az a parfüm, amit, ha nőn megéreztem, akkor is megkívántam, ha akkor aznap, ő lett volna a hetedik, vagy hetedszerre.

Legendák szóltak arról, hogy mit keverhettek ebbe a parfümbe, aminek a neve egyébként egy geg volt, hiszen a naf-naf, egy francia hangutánzó szó, aminek a jelentése: röf röf. Ennek ellenére a kilencvenes évek egyik rejtett kincse volt, amelyik minden nőből ellenállhatatlan csajt varázsolt. Kérlek, ha hozzájutsz egy ilyenhez, és hajlandó vagy egy szagolgatásnyi ideig befújni vele magad, azonnal írj nekünk, mert végigkísérnénk egy napodat, hogy még mindig úgy hat-e, mint akkor amikor keveredett a sárga Limara és a másodszor is felvett Roxette-es pólód illatával. 

 

Chevignon Brand és Best of

 

 

A Chevignon-nak volt egy olyan korszaka, amikor 10 férfiből 10 használta: vagy a Brand-et vagy (később) a Best of-ot. Legtöbbünknek ez volt az első munkába járós, autót vezetős, nem csak egyéjszakás nő parfümje. Hatalmas szerencsénkre még ma is lehet kapni: ki kell próbálnod: újra.

Egyébként maga a parfüm semmi különös, azon kívül, hogy 20-30 éve top 5.

Chevignon Best Of >>     Chevignon Brand >>
 

 

Szeretnél hasonló témákról olvasni? Parfüm Éden Magazin

Kérd most!

Újdonságok

betöltés